Grudzień 2017

Po roku terminowania u Mistrzyni uczniowie zakończyli swe dzieła. Ikony zostały umieszczone na wystawie, która jest dostępna dla mieszkańców. Zarówno młodzież uczęszczająca do szkoły, dzieci, rodzice jak i nauczyciele są żywo zainteresowani pracami które pojawiły się w holu. Wystawa prezentuje nie tylko ikony, które powstały w wyniku projektu, ale również plansze przedstawiające te powstałe w XVII- XVIII wieku. Dzięki prelekcji Agnieszki Bieniek-Wydrzyńskiej i etnografa Katarzyny Trojanowskiej młodzież dowiaduje się o tradycjach ikonopisarskich swojego regionu.  

Czytaj więcej

Listopad 2017

Uczniowie skupiają się na dopracowaniu szczegółów twarzy, dłoni. Doprecyzowują detale. Po wielomiesięcznej pracy zbliżamy się do finału. Stworzenie pierwszej ikony jest dla każdego z uczniów głębokim przeżyciem. Z pewnością u niektórych z nich posiane ziarno pasji zakiełkuje i będą tworzyć kolejne dzieła.

Czytaj więcej

Wrzesień 2017

We wrześniu uczniowie w skupieniu przystępują do kolejnego etapu – nakładania pierwszych podmalówek. Mistrzyni wyjaśnia zawiłości techniki rozrabiania pigmentu i tak na przykład ważne są jaja, które mogą pochodzić od z naturalnego, wiejskiego chowu. Kilka kropel żółtka rozpuszczonego w occie i pigment nabrany na koniec pędzla tworzą farbę, którą uczniowie z nieśmiałością nakładają na deskę. Na tym etapie najważniejsze jest zaznaczenie miejsc największego zacienienia, kolejne warstwy nakładane na siebie, przenikają się i wywołują efekt głębi.

Czytaj więcej

Październik 2017

Poprzez cierpliwe nakładanie kolejnych warstw własnoręcznie rozrobionej farby uczniowie nadają Ikonom głębi. Kształty stają się coraz wyraźniejsze. Kolory nabierają blasku. Mistrzyni skrupulatnie czuwa nad każdym pociągnięciem pędzla, doradzając dobór odpowiednich pigmentów, konsystencji farb, sposobu ich nakładania.

Czytaj więcej

Sierpień 2017

Moment w którym uczniowie nakładają złoto lub srebro jest ściśle określony. Dokładnie po 12 godzinach od nałożenia kleju pod złoto można delikatnie położyć pierwsze płatki. Uczniowie wstrzymują oddech wyciągając kolejne arkusze. Każdy podmuch sprawia, że wokół nas wirują połyskujące cząstki. Złoto symbolizujące blask Boga sprawia, że ikony nabierają metafizycznego wyrazu. 

Czytaj więcej